Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moderní přeplňované benzínové motory
Gruber, Jakub ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Rešeršní bakalářská práce se zabývá moderními přeplňovanými benzínovými motory. Úvodem jsou přiblíženy emisní normy EURO. Těžištěm práce je pojednání o zařízeních snižující emise automobilů. Popsány jsou palivové systémy a konkrétní komponenty přímého vstřikování paliva. Část práce je věnována zkoumání přínosu zmenšování ob-jemu motorů. Zmíněny jsou také další možné pohony automobilů.
Měření charakteristiky vstřikovače zážehového motoru
Černý, Martin ; Janoušek, Michal (oponent) ; Špičák, Milan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je provést rešerši zabývající se problematikou ohledně vstřikování paliva záţehových spalovacích motorů, konkrétně tedy vstřikovacími ventily pro motory s přímým i nepřímým vstřikováním paliva. Další části je provést návrh metodiky a sestrojit zařízení pro provádění testovacích zkoušek zmíněných ventilů.
Pohonné jednotky s přímým vstřikem benzínu
Schulla, Radek ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší problematiku přímého vstřikování benzínu u zážehových motorů. Uvádí základní přehled škodlivých látek výfukových plynů, funkce jednotlivých komponent palivového systému a jejich vývoj. Vysvětluje princip činnosti, výhody a nevýhody oproti nepřímému vstřiku. V závěru se zabývá využitím přímého vstřikování v budoucnosti.
HCCI motory
Otáhalík, Pavel ; Šebela, Kamil (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motorů HCCI. Z důvodu pozdější potřeby znalosti základních principů je začátek práce věnován historii spalovacích motorů, principu jejich fungování a rozdělení těchto motorů podle základních kritérií. Další část obsahuje popis zážehových a vznětových motory z hlediska principu tvorby směsi a jejího spalování se zdůrazněním jejich výhod a nevýhod. V hlavní kapitole práce, která je zaměřena na motory HCCI, jsou popsány způsoby tvorby směsi a její zapálení. Dále jsou motory HCCI popsány z hlediska vzniku emisí a jsou zahrnuty koncepty a současná řešení. Závěrem je pak úvaha o budoucnosti spalovacích motorů a případných alternativních pohonech.
Ojnice čtyřdobého zážehového motoru
Nguyen, Huy Long ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je provést stručnou rešerši v oblasti ojnic motorů určené pro osobní automobily, navrhnout ojnici pro motor daných parametrů, sestavit model kinematiky a dynamiky klikového ústrojí a provést pevnostní kontrolu navržené ojnice. Součástí této práce je výkresová dokumentace navrženého řešení.
CFD simulation of exhaust gases flow through the wastegate of petrol engines turbocharger
Trška, Andrej ; Čížek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
This thesis deals with turbochargers and CFD simulation of wastegated turbocharger for petrol engine applications. The aim is to give a general overview on turbocharging and design fundamentals. It describes the procedure of building a 3-dimensional virtual model of turbine housing assembly, extracting fluid volume, mesh and setup of computer CFD calculation, which is evaluated in the end. The result serves to propose different design of turbine housing in order to improve exhaust gases heat distribution at outlet and shorten catalytic converter light-off time.
Kapacitní zapalování
Benček, Kristián ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá komplexnou problematikou zapaľovacej sústavy, pričom je špeciálny dôraz kladený na kapacitné zapaľovanie. Z dôvodu neskoršej potreby znalosti princípov, na základe, ktorých jednotlivé piestové spaľovacie motory pracujú je začiatok práce venovaný práve rozdeleniu týchto motorov podľa základných kritérií a elementárnemu zadefinovaniu jednotlivých druhov piestových spaľovacích motorov a dejov, ktoré v nich prebiehajú. Následne je detailne rozobraná problematika zapaľovacej sústavy ako celku ale aj jednotlivých súčastí zapaľovacej sústavy a pozornosť je kladená aj na správne nastavenie najvhodnejšieho momentu zážihu (predstihu) a potreby zaručenia dostatočnej zapaľovacej energie. Zapaľovacie sústavy sú rozdelené podľa historického vývoja od najstarších indukčných klasických zapaľovaní až po najmodernejšie úplne elektronické zapaľovania. Najväčší dôraz je kladený na detailný rozbor kapacitného zapaľovania, ktoré je následne porovnávané s konvenčným zapaľovaním. Posledná časť je venovaná riadeniu spaľovacieho deja pomocou inicializácie horenia. Ako príklad, že riadenie spaľovacieho deja pomocou inicializácie horenia je v dnešnej dobe reálne je uvedený motor Skyactive X, ktorý by mal byť v roku 2019 bežne komerčne montovaný do modelu Mazda 3.
Přímý vstřik benzínu
Smejkal, Jan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přímého vstřikování benzínu u spalovacích motorů. Úvodem je náhled do historie vývoje přímého vstřiku. Hlavní část práce je zaměřena na princip funkce celého procesu, popis součástí palivové soustavy a specifických součástí výfukového systému. Následuje souhrn přínosů a rozbor z hlediska obsahu škodlivin ve výfukových plynech. Další část práce obsahuje přehled pohonných jednotek s přímým vstřikem benzínu a jejich srovnání z hlediska výkonnostních parametrů. Závěrem je pak úvaha o budoucím vývoji přímého vstřiku benzínu.
Diagnostika vozidla Superb I s motorem 1.8T s automatickou převodovkou
ŠTĚCH, Jiří
Práce popisuje konkrétní diagnostická měření s použitím příslušného zařízení a jejich rozdělení. Dále se práce zabývá diagnostikou konkrétní automatické převodovky 01V, sériovou a paralelní diagnostikou pomocí diagnostického systému Bosch FSA 740. Z naměřených výsledků vyplývá porovnání konkrétních naměřených hodnot v souladu s daty uváděnými výrobcem vozidla.
Diagnostika vozidel s pohonem LPG
BÍLEK, Martin
Diplomová práce na téma Diagnostika vozidel s pohonem LPG detailně popisuje části LPG aparatury. Dále se zabývá využitím metod sériové a paralelní diagnostiky a k tomu určených diagnostických přístrojů pro zjištění skutečného stavu diagnostikovaného vozidla v souvislosti s pohonem LPG. Závěrem jsou získané výsledky vyhodnoceny spolu se stanovením potenciálního vývoje stavu vozidla do budoucna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.